Zakynthos, Grecia – Iunie 2016

cezarandrei_2016-06-07_1554

Grecia ar fi fost în mod cert undeva către coada listei cu locuri de vizitat înainte să vină pe lume Cezar, băiețelul nostru. Și nu pentru că nu ar fi o țară foarte frumoasă, ci mai degrabă pentru că atrage în special prin vacanțe la malul mării care pe mine și pe Luci nu ne încântă foarte tare deocamdată. Totuși, de când a apărut Cezar în viața noastră, am început să luăm în calcul și asemenea locuri pentru concedii, de relaxare, feriți de agitația metropolelor europene unde cu siguranță ne-am fi obosit picioarele și ne-am fi tocit pantofii umblând dintr-un colț în altul pentru a bifa cât mai multe obiective turistice. Mai mult, fiind și primul nostru concediu cu copilul în afara țării, am decis să nu riscăm foarte tare (acum nu mai gândim la fel).

Am căutat așadar un loc unde să ne putem bucura de priveliște, dar unde să putem beneficia și de serviciile unui pachet all-inclusive care să ne faciliteze accesul cu un bebeluș de numai șapte luni, cu multă energie și foarte puțină răbdare :). Astfel, am ales ca destinație insula Zakynthos, situată pe coasta vestică a Greciei, în Marea Ioniana.

Călătoria cu avionul a durat aproximativ două ore, timp în care Cezar a dormit în mare parte. La decolare însă, precum și pe perioada zborului, l-am alăptat pentru a evita să i se înfunde urechile.

cezarandrei_2016-06-07_1553cezarandrei_2016-06-07_1548cezarandrei_2016-06-09_1560cezarandrei_2016-06-07_1552cezarandrei_2016-06-08_1557

Grecia este într-adevăr minunată în special prin culoarea apelor sale, un azur spre turcoaz impresionant. Perioada aleasă a fost perfectă; începutul lunii iunie, cu zile însorite și temperaturi foarte plăcute (25-27 grade Celsius), și cu seri răcoroase. Apa nu a fost foarte caldă, dar s-a putut intra în mare. Totuși, pentru că a protestat atunci când l-am băgat cu picioarele în apă, am decis să nu îl scăldăm pe Cezar mai sus de genunchi. Ne-am bucurat însă de apa din piscine care era mult mai caldă și care a fost și pe placul prichindelului.

cezarandrei_2016-06-10_1564cezarandrei_2016-06-10_1565cezarandrei_2016-06-11_1571cezarandrei_2016-06-11_1573

Partea cu somnul la Cezar a fost ușor problematică. Pe plajă nu dormea mai mult de 30 de minute pe zi pentru că îl deranja zgomotul mării, și chiar și așa trebuia să recurgem, la tot felul de trucuri pentru a-l adormi. Cel mai eficient a fost cel propus de Luci, numit de el “metoda sărmăluței”, care presupunea înfășurarea lui Cezar într-un prosop. Perioada când am fost în Zakynthos a coincis cu începutul mersului de-a bușilea, când Cezar a devenit foarte activ și de aceea era necesar să îl înfășăm pentru a-l liniști și pentru a-i distrage atenția de la toți stimulii din jur.

Hotelul considerăm că a fost o alegere bună. Acesta era situat pe coasta estică a insulei Zakynthos, lângă o fermă de măslini, departe de agitația plajelor cunoscute din zonă (astfel că am putut evita privirile incomode din momentele când alăptam) și dispunea de un parc acvatic cu patru tobogane. Serviciile all-inclusive ne-au fost de un real ajutor, mai ales că Cezar începuse de aproximativ o lună diversificarea și nu ar fi avut răbdare să stea după noi să comandăm mâncare. Bucătăria a fost internațională și nu pot spune că ne-a lipsit ceva. A fost inclusiv o zonă cu mâncare pentru copii, unde alimentele erau adaptate celor mici, cu mai puțin zahăr sau fără sare. Pentru Cezar am solicitat în avans un pătuț de copil care era deja pregătit atunci când ne-am cazat. Pot spune că am fost foarte mulțumiți de condiții și de serviciile oferite, și este într-adevăr tiparul hotelului unde să mergi cu copiii de la 2-3 ani în sus, pentru că resortul dispune de multe piscine, activități și spectacole potrivite familiilor cu copii mici.

CezarAndrei_2016-06-12_1577.JPGcezarandrei_2016-06-07_1545cezarandrei_2016-06-11_1579cezarandrei_2016-06-11_1576cezarandrei_2016-06-06_1541

Un avantaj mare al hotelului la care am fost cazați era că plaja era constituită mai degrabă dintr-o poieniță, lucru perfect pentru Cezar care era in plin debut al mersului în patru labe. Inclusiv în fața camerelor era o grădină unde cel mic și-a petrecut mult timp jucându-se. Intrarea în apă nu era cu nisip (fapt cea a reprezentat un dezavantaj), ci cu pietris, astfel că papucii de apă au fost necesari pentru a putea intra în mare.

img-20160610-wa0004cezarandrei_2016-06-10_1566cezarandrei_2016-06-06_1542cezarandrei_2016-06-08_1578

Deși poate părea greu de crezut, am avut destul de multă mobilitate, chiar și cu un copil atât de mic. Am închiriat o mașină timp de trei zile pentru a ne putea deplasa între principalele atracții ale insulei care nu erau la o durată mai mare de o oră față de hotelul unde am fost cazați. Astfel, am văzut aproape toate punctele importante de pe insulă: Navagio Beach Viewpoint, Insula Cameo (despre care nu am știut că este închisă pentru un eveniment ce se desfășura acolo și nu am putut trece de podul ce o lega de Zakynthos. Însă chiar și așa, privită de dincolo de pod, este minunată. Dacă plănuiți să mergeți pe insulă, verificați în prealabil ca aceasta să nu fie închisă vizitelor), Mikro Nisi, Plaja Xigia și Porto Limnionas. Ne-au scăpat totuși călătoria cu barca pe plaja Navagio, dar fiind cu un copil așa de mic am fost sfătuiți să nu riscăm mai ales că puteau fi valuri puternice, și Turtle Beach de unde se pot admira broaștele țestoase. Am observat că în primele șase-șapte luni de viață pe Cezar l-a deranjat foarte tare lumina solară. Astfel că atunci când ajungeam pe o plajă încercam să nu petrecem foarte mult timp în bătaia razelor soarelui pentru a evita ca cel mic să devină agitat.

cezarandrei_2016-06-07_1549cezarandrei_2016-06-07_1551cezarandrei_2016-06-07_1550cezarandrei_2016-06-08_1558cezarandrei_2016-06-09_1559

Ne-am plimbat prin împrejurimile resortului foarte mult, de unde priveliștea era foarte frumoasă și am ajuns chiar și într-o grădină cu lămâi unde Cezar a fost extrem de încântat la vederea acestora.

cezarandrei_2016-06-09_1563cezarandrei_2016-06-09_1562

De foarte mare ajutor în deplasările noastre ne-au fost sistemele de purtare (slingul și wrapul țesut). De fapt, numai așa am reușit să ajungem în zone mai puțin accesibile precum cea de unde puteam admira plaja Navagio și până unde trebuia să mergi pe niște potecuțe neamenajate dintr-o zonă stâncoasă. Căruciorul l-am folosit destul de puțin; pe plajă, în momentele în care Cezar dormea, și în cadrul resortului, pe unde ne mai plimbam uneori pentru a ajunge din cameră la restaurant.

cezarandrei_2016-06-06_1540cezarandrei_2016-06-10_1569cezarandrei_2016-06-06_1543cezarandrei_2016-06-09_1561

Per total, pot spune că am fost încântați de această experiență de călătorie. Eu și Luci plecaserăm ușor temători la drum pentru că nu știam cum va reacționa Cezar care este un copil foarte activ și destul de pretențios la somn. Dar am reușit în mare parte să respectăm planul întocmit acasă privind vizitarea obiectivelor turistice și, printre picături, ne-am și relaxat puțin. Totuși, consider că până la împlinirea unui an al copilului, atunci când începe să meargă și să fie foarte activ, puteți să vă încumetați liniștiți la vacanțele tip city-break. Cu atât mai mult, dacă veți avea un sistem de purtare a bebelușului, acesta vă va conferi multă mobilitate chiar și in orașele aglomerate. Tocmai de aceea am avut și noi curajul să plănuim următoarea vacanță în afara țării la Florența, pentru când Cezar va avea 11 luni.

cezarandrei_2016-06-06_1544cezarandrei_2016-06-11_1575

One Comment Add yours

Leave a Reply

