Harghita Băi – Septembrie 2016

A doua noastră ieșire cu Cezar la munte a fost la Harghita Băi, în luna septembrie pe când acesta avea 10 luni. A fost o vacanță de trei zile, unde am beneficiat de aer curat și de peisaje frumoase. Plimbările le-am făcut mai mult în doi, eu și Cezar, întrucât Luci a avut câteva evenimente la care a trebuit să ia parte în cadrul complexului unde am fost cazați. Astfel că, deși nu sunt adepta selfie-urilor făcute cu telefonul, a fost cam singura metodă de a capta momente din drumețiile noastre.

Drumul din București până acolo ar dura în condiții normale aproximativ cinci ore, însă cu opririle periodice pentru alăptat, mâncat și schimbat acesta s-a prelungit la vreo șapte (Cezar a dormit aproximativ trei ore, iar restul timpului s-a jucat, s-a agitat și a mârâit, ca orice copil dealtfel).

img_20160925_143143img_20160925_100514

Ne-am cazat la o cabană din cadrul complexului Balu Park, unde este un parc de aventură cu câteva trasee de cățărat și de mers cu tiroliana, pe mai multe nivele de dificultate (un bilet costa aproximativ 45 de lei, iar pe lângă acesta trebuiau achiziționate și mănușile în cazul în care nu se beneficia deja de acestea). Astfel, locația este potrivită atât pentru copii, cât și pentru adulți. Temperatura a fost destul de rece comparativ cu cea din București din acea perioadă, 3-7 grade Celsius, însă acest lucru nu ne-a împiedicat să facem plimbări și să ne bucurăm de împrejurimi. De fapt, acest aspect l-a ajutat mult pe Cezar să adoarmă mai ușor.

img-20161228-wa0002img-20161228-wa0004img_20160922_174529img_20160923_160323-2

Camera a trebuit puțin adaptată pentru a crea spațiu lui Cezar ce începuse să meargă nesusținut de câteva săptămâni. În restaurant dispuneau chiar și de scaun de masă pentru copii, așa că nu am avut prea mare nevoie de al nostru, decât atunci când mai erau și alți copii la masă.

img-20161228-wa0005

În timpul drumețiilor pe care le-am întreprins ne-au încântat peisajele minunate, câteva animale ce i-au captat atenția lui Cezar, curățenia si liniștea pădurii din apropiere. În plimbările noastre am ajuns chiar și la o mofetă (izvor cu apă minerală), Vallato, de unde am luat apă cu proprietăți curative. Zona este foarte bine marcată, toate obiectivele turistice din împrejurimi fiind prevăzute cu indicatoate ce facilitează accesul către acestea.

img_20160922_174753img_20160924_175141img_20160924_114232

Fără îndoială este un loc în care am reveni cu Cezar, în special în jurul vârstei de patru-cinci ani, atunci când va putea face și el unul din traseele parcului de aventura și când va fi atras de acest tip de activitate. Însă recomand cu încredere chiar și pentru copiii mai micuți, fiind un loc minunat pentru a-i aduce pe aceștia mai aproape de frumusețile naturii.

Leave a Reply

