Florența și Pisa, Italia – Octombrie 2016

cezarandrei_2016-10-12_1629

Italia este cu siguranță una dintre țările mele preferate ca și destinație de călătorie. Și nu doar datorită locurilor sale pline de încărcătură istorică și de construcții impresionante, ci și datorită peisajelor unice, climei plăcute și bucătăriei foarte variate care completează arsenalul de motive pentru care merită să ajungi în această țară. După ce în călătoriile anterioare am ajuns la Roma, Milano și Veneția, am ales de această dată Florența, capitala Toscanei, situată pe malul Râului Arno și considerată de mulți (pe bună dreptate) ca fiind cel mai frumos oraș al Italiei pentru că abundă în monumente arhitecturale și opere de artă.

cezarandrei_2016-10-10_1582cezarandrei_2016-10-12_1621cezarandrei_2016-10-12_1624cezarandrei_2016-10-12_1627cezarandrei_2016-10-11_1639cezarandrei_2016-10-11_1600

Aceasta a fost a doua vacanță în care am ieșit din țară cu Cezar (în vârstă de 11 luni) și din nou a fost o experiență reușită. Am ales ca perioadă de călătorie, începutul lunii octombrie când numărul de vizitatori este încă destul de ridicat în special datorită vremii nici prea calde, dar nici răcoroase. În cele patru zile petrecute în Italia două au fost însorite și două înnorate, iar temperaturile s-au situat undeva în intervalul 10-17 grade Celsius. Durata zborului a fost de aproximativ două ore și deși nu a dormit deloc, Cezar a fost liniștit, probabil și pentru că în mare parte a timpului l-am alăptat.

De fiecare dată când plecăm în concedii, mie și lui Luci ne place să ne cazăm la hoteluri unde review-urile pentru micul dejun sunt de la bune în sus. Aceasta pentru că amândoi suntem niște persoane matinale cărora le place să înceapă ziua cu o mâncare bună :). De această dată, însă, nu am mai optat pentru cazarea la un hotel, ci am rezervat de pe Booking.com un apartament care să fie într-o zonă relativ accesibilă, unde să putem găti și unde să avem și suficient spațiu pentru Cezar care începuse de mai bine de o lună să meargă nesusținut. Un dormitor și un living cu bucătărie open-space au fost alegerea perfectă pentru ceea ce am avut noi nevoie, iar Cezar a avut suficient spațiu să își înșire jucăriile și să se plimbe dintr-un colț în altul al apartamentului fără să ne facem prea mari griji că va dărâma sau că va sparge ceva. Apartamentul era situat în zona de Nord-Vest a orașului, la aproximativ jumatate de oră de mers pe jos față de centru și la 15 minute de mers cu mijloacele de transport în comun (deși nu are metrou, Florența are o rețea de autobuze destul de bine pusă la punct cu stații în care sunt menționați timpii de așteptare pentru fiecare linie).

cezarandrei_2016-10-11_1610cezarandrei_2016-10-10_1590

La restaurant am mâncat doar de vreo două-trei ori pentru că nu am vrut să abuzăm foarte tare de răbdarea lui Cezar, așa că fie ne-am comandat ceva și ne-am luat în cameră să mâncăm unde l-am putut lăsa pe cel mic liber să exploreze în voie, fie am cumpărat produse de la supermarket și ne-am gătit noi (am mâncat pizza, salate și paste, toate preparate în spirit italienesc).

Ca și în Grecia, sistemele de purtare (wrapul țesut și SSC-ul) ne-au facilitat mult plimbările prin Florența. De fapt, nici nu am mai luat cu noi căruciorul pentru că am preferat să avem un bagaj în plus la cală și oricum nu cred că l-am fi folosit deloc, pentru că Cezar n-a mai stat în el de pe la vârsta de 9 luni. Deși am încercat să respectăm un orar astfel încât în jurul prânzului să ajungem în cameră pentru ca Cezar să poată dormi, de cele mai multe ori el adormea în sistem – aproximativ 45 de minute dimineața și la fel și seara – astfel că la prânz, în cele două-trei ore în care stăteam înăuntru, nu mai voia să mai doarmă, ci prefera să se joace și să mișune prin camere.

cezarandrei_2016-10-10_1593cezarandrei_2016-10-12_1626cezarandrei_2016-10-10_1595cezarandrei_2016-10-11_1609cezarandrei_2016-10-11_1641

Am reușit așadar să vedem principalele atracții turistice ale Florenței fără prea mari bătăi de cap. Am văzut Domul care are o fațadă impresionantă (nu am intrat înăuntru deoarece cozile de așteptare erau mult prea mari; probabil rezervarea în prealabil a biletelor ne-ar fi scutit de acest inconvenient, însă nu țineam neapărat să vizităm interiorul), Piazza della Signoria, minunatele grădini Boboli, Piazza di Santa Croce, Piazzale Michelangelo care oferă o minunată priveliște (perfectă pentru fotografii) asupra întregului oraș, Galleria dell’Accademia, Uffizi Gallery și Ponte Vecchio.

cezarandrei_2016-10-10_1586cezarandrei_2016-10-10_1587cezarandrei_2016-10-11_1605CezarAndrei_2016-10-12_1614.JPGcezarandrei_2016-10-11_1602cezarandrei_2016-10-11_1603

Uffizi Gallery este unul dintre cele mai renumite muzee din lume ce reunește laolaltă o serie de opere de artă ale unor artiști precum Botticelli, Giotto, Cimabue, Michelangelo, Leonardo da Vinci și Raffaello. În sezonul de vârf, timpul de așteptare pentru a intra în galerii poate ajunge la cinci ore, așa că dacă plănuiți să faceți o vizită, poate ar fi bine să rezervați biletele în avans. Noi nu am intrat în muzeu, însă am admirat din exterior clădirea care este într-adevăr deosebită.

cezarandrei_2016-10-12_1617

Am vizitat în schimb Galleria dell’Accademia care este de asemenea în topul atracțiilor turistice din Florența. Aceasta necesită însă un timp de așteptare și un timp de vizitare mai reduse comparativ cu Uffizi Gallery, astfel că am preferat-o celuilalt muzeu având în vedere că eram cu Cezar. Biletele le-am cumpărat cu o zi înainte (au costat în jur de 17 euro de persoană), iar la coadă nu am stat mai mult de 10-15 minute pentru că intrările erau programate pe ore astfel încât să se evite aglomerarea excesivă a galeriilor. Muzeul încântă prin sculpturile unor artiști renascentiști precum Michelangelo, iar atracția principală o reprezintă statuia lui David.

cezarandrei_2016-10-12_1622cezarandrei_2016-10-12_1625cezarandrei_2016-10-12_1623

Vă sfătuim sa întregiți magia călătoriei prin Florența plimbând-vă pe străduțele cu piatră cubică de unde nu lipsesc cafenelele mici și cochete, gelateriile sau magazinele cu diverse suveniruri. Nouă ne-a plăcut tare mult să facem asta și ne-a prins bine în special când voiam să ne ferim de aglomerația piețelor centrale.

cezarandrei_2016-10-12_1615

Ponte Vecchio este fără dubiu o atracție importantă a Florenței. Este un pod medieval din piatră peste Râul Arno care și în ziua de astăzi mai adăpostește în clădirile sale magazine (majoritatea vând bijuterii, asemănător cu Ponte di Rialto din Veneția), în spiritul vremurilor apuse.

cezarandrei_2016-10-11_1613cezarandrei_2016-10-12_1676

Trei zile petrecute în Florența au fost suficiente pentru a vedea principalele obiective turistice și pentru a nu face foarte mare uz de răbdarea băiețelului nostru de 11 luni. În a patra zi am decis să facem o scurtă vizită orașului Pisa, situat la aproximativ o oră de mers cu trenul de Florența. Astfel că, în jur de 9-10 dimineața ne-am urcat în tren, iar după-masă, pe la orele 3-4 eram deja înapoi în gara din Florența pentru că seara aveam programată plecarea cu avionul înapoi spre casă. În cele aproximativ 3-4 ore cât am stat în Pisa am reușit să vedem Piazza dei Miracoli cu Domul și Turnul din Pisa, Piazza dei Cavalieri și am luat prânzul la un restaurant din zona centrală.

img-20161228-wa0006cezarandrei_2016-10-13_1631cezarandrei_2016-10-13_1633cezarandrei_2016-10-13_1635

Am doar cuvinte de laudă despre ceea ce am găsit în Florența. Un paradis al artei, cu construcții impresionante, curățenie, mâncare bună și lista poate continua însă, pe scurt, este un oraș minunat care merită văzut fiind dealtfel și foarte accesibil. Faptul de a fi călătorit cu un copil așa de mic nu a reprezentat deloc un impediment în a vizita orașul, iar în majoritatea locurilor (muzee, mijloace de transport în comun ș.a.) ni s-a dat prioritate, oamenii fiind foarte respectuoși și atenți când mă vedeau cu Cezar în brațe.

One Comment Add yours

Leave a Reply

