Litoral Bulgaria – Iulie 2017

Deși mai fuseserăm împreună la mare anul trecut, în luna iunie, pe vremea când Cezar avea șapte luni, reacția acestuia la vederea “întinderii de apă” (fiindcă așa i-am tot descris-o lui Cezar înainte să ajungem aici) și a valurilor este greu de expus în cuvinte. Uimire și zâmbete de exaltare ar fi câțiva termeni ce redau totuși încântarea acestuia. De fapt, Cezar este motivul pentru care eu și Luci am decis să mergem la mare, niciunul dintre noi nefiind dornic să petreacă vacanța la soare, pe plajă. Bănuiam totuși că Cezar ar fi încântat de o asemenea experiență, mai cu seamă că acesta are o plăcere deosebită în a se juca cu apa.

combine_images 2

Decizia asupra locului unde să mergem a fost ghidată, în mare, de următoarele criterii importante din punctul nostru de vedere:

• Să nu fie o stațiune aglomerată, iar plaja să fie cu nisip;
  • Să nu facem foarte mult pe drum cu mașina (un drum de aproximativ 4 ore este în general tolerabil de către Cezar, cu cel puțin o pauză de 15 minute);
  • Hotelul să fie în vecinătatea plajei și să dispună de un pachet all-inclusive, eliminând astfel timpii de așteptare dintr-un scenariu cu meniu a la carte;
  • Hotelul să permită anularea rezervării; rezervarea am făcut-o cu aproximativ două luni înainte și pentru că o serie de evenimente neprevăzute pot interveni atunci când ai copii mici, am preferat să plătim în plus pentru opțiunea de anulare, decât să pierdem toți banii în cazul în care nu mai puteam ajunge.

Așadar, am hotărât să mergem patru zile pe litoralui Bulgariei într-o perioadă în care temperaturile să nu fie exagerat de ridicate (începutul lunii iulie), dar nici apa foarte rece. De ce Bulgaria? Nu pentru că ar fi “la modă”, ci pentru că litoralul românesc ni se pare prea scump pentru condițiile pe care le oferă, dar mai ales, mult prea aglomerat și comercial pentru gustul nostru.

combine_images 1Martin_2017-07-01_2170 (Large)Martin_2017-07-01_2172 (Large)Martin_2017-07-01_2212 (Large)IMG_20170630_184528

Posibilitatea de anulare a rezervării ne-a limitat destul de tare lista de hoteluri din care puteam selecta. Ne-am decis în cele din urmă asupra stațiunii Kranevo, aflată la Sud de Albena. Drumul până acolo a durat aproximativ 3,5 – 4 ore, venind prin vama Negru Vodă, o alternativă fericită atât prin faptul că o bună bucată din drum se face pe autostrada A2, dar și prin faptul că timpii de așteptare la trecerea graniței au fost sub 10 minute în cursul săptămânii. Cazarea a fost o alegere bună prin prisma amplasării față de plajă, a condițiilor din cameră și a spațiilor conexe (piscină, loc de joacă pentru copii, șezlonguri și umbrele pe plajă), însă mâncarea a fost puțin cam grasă pentru gusturile noastre. Iar Cezar nu este un reper când vine vorba de evaluarea mâncării în deplasare deoarece el nu prea mănâncă decât ciorbe atunci când plecăm de acasă.

Martin_2017-07-01_2175 (Large)Martin_2017-07-01_2158 (Large)Martin_2017-07-02_2184 (Large)Martin_2017-07-02_2183 (Large)

Vremea a fost perfectă (cu temperaturi în jur de 30 de grade) și nu a plouat deloc. Apa mării a fost cam rece pentru gustul lui Cezar, însă am reușit să îl convingem să intre mai sus de genunchi – acesta fiind în general pragul care îl făcea să se simtă cel mai confortabil. Totuși, cea mai mare plăcere a lui a fost să alerge pe malul mării, scăldat de valurile care se tot spărgeau de plajă și care îi estompau ușor urmele tălpilor mici ce se formau în nisip.

Martin_2017-07-02_2196 (Large)IMG_20170630_190313

Nu pot să nu povestesc despre modul frumos în care Luci s-a jucat cu Cezar și în care l-a ajutat pe acesta să descopere frumusețile locului 🙂. Parcă erau doi copii, unul mai fericit decât celălalt, când încercau să consolideze o piscină din nisip ce își găsea cel mai adesea sfârșitul sub valurile mării.

Martin_2017-07-02_2200 (Large)combine_images 3Martin_2017-07-02_2192 (Large)Martin_2017-07-02_2194 (Large)Martin_2017-07-01_2176 (Large)Martin_2017-07-02_2204 (Large)IMG_20170630_191257Martin_2017-07-02_2191 (Large)

Patru zile au fost suficiente pentru noi adulții cât să nu ne plictisim prea tare, dar și pentru Cezar cât să se bucure de mare, de nisip și de tot ceea ce presupune o vacanță la mare. Și cine știe, sezonul estival este încă în plin debut, așa că, până la toamnă, poate mai reușim să dăm o fugă la mare, să ne mai răcorim puțin :).